världens svåraste prov!

På torsdag (idag är det tisdag) ska vi ha svenskaprov på ordklasser. Vissa tycker att det är det lättaste i svenskan, i så fall måste ni ha det lättare än vad vi har det. Jättesvårt ju... Jag tror inte det är någon som tycker det är lätt. Substantiv, verb och adjektiv har jag full koll på. Sen kommer det in adverb, dem har jag börjat känna igen. Efter det så är det preposioner. Det finns vissa ord där som man är lite tveksam till om det är en preposion eller inte.. Och sen pronomen som är så olika, med många undantag och regler:S  Aja, förhoppningsvis går det bra. Jag önskar alla er andra lycka till. Och om ni kommer på något knep som gör det lättare, snälla berätta!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback