prao

Hej :D Ja, idag är det onsdag. Jag har nu praoat 3 dagar på hamncaffet. Vad ska jag säga..? Dom som jobbar där är verkligen jättetrevliga och det är serriöst världens mysigaste café!:O Fattar inte att jag aldrig varit där förut... Men strunt i det nu! Alltså jag vet inte... man kan väl inte direkt säga att det är "kul" att praoa där. Mamma säger att inget jobb är roligt. Men skolan är ju rolig? Det borde finnas roliga jobb då. Jag kunde ju tänka mig att kanske, men bara kanske öppna ett café när jag blir stor, eller jobba på ett när jag pluggar vidare efter gymnasiet (vilket jag troligtvis gör) eller helt enkelt bara ha det som ett sommarjobb. Men nu är jag inte så säker längre. Cafén är otroligt mysiga att komma in och fika på, men när det gäller att jobba på det är jag lite tveksam. Allt måste bli så perfekt hela tiden och man kan nästan aldrig gå därfrån. Det är nog ingenting för mig. Så den här praoen var bra faktiskt:) Jag tänker inte jobba på ett café, nu vet jag det!:D Dagarna går så segt fram där också... i måndags trodde jag att det hade gått tre timmar när det bara hade gått en. Igår trodde jag att det hade gått två timmar när det bara a´hade gått en. Idag gick tiden ganska snabbt faktiskt :) Jag gissade för det mesta rätt på tiden. När jag trodde att det hade gått en timme så hade det gått en timme. Men en gång idag när jag trodde att det hade gått en halvtimme hade det bara gått fem minuter...? xD Då kan man snacka långtråkigt. Haha men jag bakade idag, hallonkakor eller hallongrottor eller vad dom nu heter. Sånna här:
Och jag fick jättemycket beröm för dom... xD Min handledare sa att jg fick MVG för dom och när några andra kom och fikade och frågade om kakorna så sa personalen att jag hade gjort dom. En av dom som fikade frågade om jag tänkte satsa på att bli bagare.. waf xD Haha det var ju lite roligt. Nu ska jag gå och lägga mig :D Ha det så bra tills vi hörs igen ^^<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback