Sammanfattning 2012

En kväll som jag faktiskt kommer ihåg från januari var när vi var hemma hos min farmors "pojkvän" haha, kan man säga så?
Och att jag mötte en tjej där i min egen ålder som skulle välja Restaurang och Livsmedel på gymnasiet xD Och att den familjen var lite speciell som var där med oss...
Fråga mig inte varför jag minns det så tydligt xD
 
En annan grej jag kommer ihåg var att jag och en viss John Rooth började starta en stor grannfejd eftersom vi satt bredvid varandra i klassrummet. Bland annat så fick jag mitt lås tejpat... Det var helt omöjligt att få bort!!! Men roligt hade vi ;)
 
Snöbollskrig med Emma, Louise och Maja. Åh vilka minnen det här väcker!!
 
Och vi får inte glömma skridskoåkningen med Amanda och Louise när Victor plötsligt dök upp från ingenstans xD Och eftermiddagen som jag och Louise tillbringade hemma hos John när det första han gjorde var att välta ner en blomkruka. Herre gud, är det snart ett år sen?!
 
Våren kom tidigt i år. Jag och Louise var hemma hos Emma och red en dag. Första gången på länge som jag satt på en häst!
 
Vårens höjdpunkt! Lammen kom i slutet av februari! ^^
 
I mars hade vi tre stycken lamm som inte hade någon som tog hand om dem. Prick, Fia och Pär. Fias och Pärs mamma hade dött när hon skulle föda dem och Prick blev bortstött av sin mamma. Detta var självklart tråkigt, men ändå väldigt mysigt eftersom vi fick mata dem med nappflaska! Pär är tyvärr död idag, men Prick och Fia har vi kvar! Fia är en jättegosig tacka och Pär är vår nya Bagge ^^ Han är också hur go som helst!
 
Ja såhär såg jag ut i april...
 
Ridning hos Emma igen!!! :D Den här gången med hela gänget. Jag, Emma, Louise, Amanda och Josse. Saknar er mina gamla kompisar! :/ Saknar vårt gamla gäng! Trots att jag var beredd på att vi skulle splittras, men ändå :(

 
Åh jag kommer ihåg alla förberedelser vi hade för att sluta 9:an!! Helt klart den roligaste terminen på högstadiet! Jag kommer ihåg hur länge vi satt och diskuterade hur vår klasströja skulle se ut. Och till slut blev resultatet såhär:
 
Men jag får inte glömma alla Nationella prov vi hade!!! :O
 
Varenda gång jag visar Amanda den här bilden från maj så säger hon:
- Vi skulle ju göra en jättehög pyramid med en massa människor! :(
 
Mamma kom med de underbara nyheterna att vi skulle åka till Kreta i sommar! Kommer aldrig att glömma hur glad jag blev. Jag älskar verkligen Grekland! Skulle gärna vilja åka dit i sommar igen!!!
 

Jonathan leker twilight! xD
 
Spexfotot!!! Goda tider alltså! :D
 
Jag och mamma deltog i Margaretaloppet i Kalmar i år! Det var riktigt kul :) Tror att min tid blev 21.53 eller något sånt. Loppet är 5 km. Är ganska nöjd, men ska slå den tiden nästa år!
 
 Sen får vi inte glömma vår fantastiska musikshow också i slutet av maj! Där jag och Louise var de som höll i allt kan man säga. Vi som pratade och presenterade låtar och så. Det var lite pinsamt, men det verkade som att alla tyckte att vi var bra ;)
De här två bilderna är från Moas blogg. En tjej från min gamla klass ^^
 
Och så den viktigaste dagen på året. Idas 16-årsdag i juni ;)
Och mammas och pappas fina kort ^^
 
Vi gjorde faktiskt lite nytta sista skolveckan också :P Vi fick gå till Kvilla och lägga i stenar i vattnet för att det skulle bli mer strömt så att öringen skulle trivas bättre där. Även om det var lite jobb för sååå många elever. Vi gick ut i skogen ganska mycket och hade väldigt kul xD
 
Och så får vi inte glömma festen som vi hade innan skolavslutningen när alla skulle klä ut sig. Temat var reklam. Jag klädde ut mig till en tjej som gör reklam för apoliva ^^
 

Det var så kul att vi skulle få åka i en vagn när vi slutade 9:an. Så vi höll på att fixa den eftermiddagen innan avslutningen efter att ha varit i Emmaboda hela dagen och badat, spelat volleyboll och hoppat studsmatta! Framför vagnen sitter Jona och posar. Jag saknar verkligen min gamla klass ibland!
 

Moa har så bra bilder på hennes blogg, så snodde den här därifrån också faktiskt x)Ser ni mig i min röda klänning?
 
Och på kvällen efter detta så minns jag festen på Björkängen. Åh vad kul vi hade! Sista kvällen med alla 9or...
 
Midsommar!
 
Detta var en stor händelse! Första gången jag blir sjuk mitt på en sommar!
 
Jag och Rickard åkte till Malin i Lund i slutet av Juni och efter det följde Rickard med hit till Bergkvara!
 
Den här sommaren fixade jag och pappa en hel del här hemma! Mycket ute i ladorna och så.
 
Rickard och jag gjorde en hel badutflykter, dock var det så fruktansvärt kallt i vattnet. Det var däremot inte kallt på Kreta. Åh vad kul det var att vara där!
Behöver jag ens säga vad jag önskar mig i födelsedagspresent? ^^
 
My love <3 Jag insåg något det här året. Darn är inte alls så dålig som jag tyckte att han var när han var med i idol ;) Han var helt grym på vattenfestivalen! Ulrik Munter också, heh...
 
Min första natt i ett tält... Jag, mamma och pappa åkte iväg och campade i några dagar i slutet av juli. Riktigt kul och mysigt faktiskt!
 
Var jag och Amanda lite lagom roliga i somras eller? ;)
 
Jag kommer ihåg en grillkväll som jag, Josse, Louise, Martin och Filip hade i Söderåkra. Det var riktigt härligt! Speciellt när det gällde att hitta den perfekta grillpinnen...
 
Rix Fm!
 Galet vad mycket det händer på somrarna... De här Rix Fm spenderades med Louise och vi hade kul bland alla fulla ungdomar... Haha!
 
Jag och mamma var på utomhus-bio i augusti och såg the phantom of the opera. Självklart mötte jag Bobbo där också ^^
 
Jag... körde BÅT ut till GARPEN!!!
 
Och efter det här så började jag då gymnasiet. Kan ju ärligt säga att jag inte alls trivdes i början... Kändes som att nästan alla redan kände någon, och de som inte gjorde det hittade någon jättesnabbt. Men nu har det blivit mycket bättre tycker jag! Tycker om vår klass jättemycket :) Min dator också ;)
 
Jag kommer ihåg aktivitetsdagen och övernattningen i Nyttorp som skedde i slutet av Augusti. Det var då som jag pratade med många från den andra Naturklassen för första gången.. Kommer ihåg att jag hade jättekul den kvällen! :D
 
Men trots alla nya vänner så är det ju skönt att träffa sina gamla också ^^ Bilderna är från september.
 
En filmkväll med Amanda och Louise som jag sent ska glömma xD
 
Oktober-pluggis
Min fina vänner<3
 
Nettogänget... Haha! Vi campade utanför Netto xD
 
Min pappa på farsdag i november ;)
 
9orna skulle komma en dag till gymnasiet och kolla in skolorna. Jag som Ambassadör skulle självklart hjälpa till, och Therese också som ni kan se ;)
 
Kinamat jao!
 
Första snön kom tidigt i år.. Tidigt i december!
 
Min vackra familj på julaftonen! ;)
 
Det här året har varit väldigt blandat av olika känslor. Jag har varit jätteglad och jätteledsen. Men året började bra och det slutar förhoppningsvis bra, så vi får väl hoppas på ännu mer tur till 2013.
Gott nytt år allesammans!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback