Dag 7 – Detta ångrar jag.

Det finns en massa saker som jag ångrar. Saker som jag råkat säga utan att riktigt tänka efter. Men man lär sig av sina misstag och gör inte om dom, så egentligen kanske man inte ska ångra sånt ? Men jag ångrar ibland situationer då jag varit för feg för att satsa. Jag har tänkt:
- Nej, det kommer inte att gå.
Eller:
- Det kommer inte att bli så.
Och sen visar det sig att det visst hade kunnat bli ett ja! Men ändå så verkar allt ha en mening, både allt bra och dåligt man gör. Så vad ska man ångra och vad ska man inte ångra? Jag berättade något som jag ångrade efteråt, men hade jag inte berättat så hade jag inte känt mig så ledsen över det, och då hade jag kanske aldrig varit så desperat efter någon som fick mig att tänka på annat, och då hade jag kanske inte träffat de personer som jag är jättebra vän med idag!
Negativa saker man gör får både negativa och positiva följder. Så vad ska jag ångra egentligen? Livet är som det är, och så är det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback