saker som ida stör sig på..

Folk säger att jag jämt är så positiv, men det finns faktiskt saker som gör mig så fruktansvärt irriterad så att man nästan vill slå till någon! Nu ska jag berätta en del av sakerna som får mig att känna så ;)
 
Negativa människor!
Visst är det irriterande när man är med folk som har en jättenegativ inställning till allt!
"Nej det går inte."
"Åh vad tråkigt!"
"Måste jag?"
Åh -.-
 
 
När man frågar om en träff, när de själva inte har tid!
- Vill du ses idag?
- Ja visst.
- När och var ska vi säga?
- Jag kan komma till dig ?
- Ja visst.
Lite senare:
- Du kunde visst inte komma hit idag.
Sånt där är så frustrerande!! Har varit med om det flera gånger, att folk frågar och sen backar ur. Det är ännu värre om någon annan kompis frågar om vi ska ses och jag säger att jag är upptagen, och sen backar den personen jag skulle träffa ur. Vad ska man göra då? Då har man dissat en annan vän i onödan. Suck...
 
Skrikiga tjejer!
Fjortisar som känner att dom måste skrika för att synas. Man får huvudvärk av det, så snälla lägg av!
 
Bitchiga blickar!
Hej! Hallå? Mina ögon är här! Varför kollar du på mig sådär? Ja jag vet, jag hann inte raka benen igår. Ja, jag har ett myggbett på armen. Ja, skorna är lite trasiga, men du behöver väl inte kolla sådär på mig för det?!
Jag fattar inte varför många tjejer ska granska andra tjejer från topp till tå och sen avsluta med att himla med ögonen. Skaffa lite självsäkerhet istället för att försöka trycka ner andra!
 
 
Skitsnack bakom ryggen på folk!
Man behöver inte viska dumma saker om en person bara för att han/hon går förbi. Den personen kan faktiskt höra. Vadå feta lår? Det har jag aldrig tänkt på att den människan har.. Kan du inte bara låta honom/henne vara? Han/hon har väl inte gjort dig något?
 
När folk lever på att såra andra!
Det påminner lite om det jag har skrivit tidigare. Men jag förstår inte varför man måste slänga ur sig saker som sårar andra ? Varför? :S
 
När man får säga om allt femtioelva gånger!
Det jobbiga är att jag är likadan. Det gör att jag blir superirriterad på mig själv också xD
- Och då sa jag att jag inte ville.
- Va?
- Jag sa att jag inte ville.
- Va?
- Jag sa att jag inte ville!
- Vänta va? Till vem då?
Har personen lyssnat över huvud taget? Åh... -.-
 
När folk bara vågar vara sig själva via internet!
Plötsligt får man ett mejl där det står att någon hatar en.. Jaha, det var ju kul att höra.. och sen i skolan vågar den personen inte ens titta på en.. tönt!
 
Det var nog det som lockar fram Idas ilska ;) Hoppas ni hade en intressant läsning ^^
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback