Låter det så förjävligt?

God eftermiddag mina trogna läsare!
Vilken härlig dag, solen skiner, fåglarna kvittrar, löven på träden kunde inte vara grönare!!
 
Fast det där stämmer ju inte, men det låter så tråkigt att säga sanningen...
God eftermiddag mina trogna läsare!
Vilken tråkig dag, var är solen? Det är helt dött ute och gråare kunde det inte bli...
 
Men vem klagar? Det är höst och snart vinter, det hör till att det är grått då ;) Vi svenskar pratar mycket om vädret har jag fått höra... Det stämmer kanske...
 
Jag fick lust att spela lite keyboard idag eftersom jag inte har gjort det på ett tag. Jag bestämde mig för att lära mig requim for a dream. Och när jag hade lärt mig själva introt och tyckte att det satt hyfsat bra så tänkte jag att jag kunde ju försöka lägga på det lite svårare då också. Men det blir mycket klinkande på de ljusa tonerna och spelar man bara lite fel (vilket man alltid gör de första gångerna) så låter det otroligt falskt. Så efter en halvtimme skrek mamma från nedervåningen att nu fick jag spela något annat för hennes huvud höll på att sprängas! xD Kul att föräldrarna uppmuntrar min musikaliska förmåga så mycket... Det måste ju låta dåligt innan man har lärt sig. Det är svårt att spela olika tempon samtidigt och få det att låta bra ;)
 
Jag har förresten biljetter till rugbyn som Jenny ska spela mot Kagg! ;) Fick stå ute och köa för biljetterna hela natten mellan torsdag och fredag... Men det var värt det för det var riktigt roligt! :) I början var det väldigt drygt, men efter att Kagg hade kommit dit och vi hade ägt ut dem med vår fina ramsa så blev stämningen på topp! Var ju bara lite död på fredagen efter att ha sovit ungefär två timmar... Men skoldagen blev ju väldigt rolig när man har den där humorn som man får när man är övertrött!!
 
Ikväll kommer jag att vara helt ensam hemma. Mamma och pappa ska iväg på någon middag och jag är inte bjuden :P Hade ju egentligen kunnat bjuda hit en massa människor, men det känns lite sent att göra det nu, hehe...
 
Här kommer en bild på min fina keyboard! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback