Nu kommer mitt gnäll om kemin igen...

Saknar den tiden då jag...
 
*inte behövde få jätteont i magen dagen innan ett kemiprov
 
*faktiskt hade chans att få högre än E på ett kemiprov
 
*kunde plugga och känna mig säker, och inte behöva sitta tills hjärnan inte orkar tänka mer och tvingas ge upp innan man ens fattar hälften
 
*fick VG+ på alla kemiprov och VG på nationella i kemi
 
*kände mig jätteduktig på kemi
 
*förstod allt som läraren sa om protoner, elektroner och neutroner
 
Men det är ingen mening med att längta tillbaka. Kemin kommer gå så otroligt dåligt imorgon, men någon gång kommer det väl. Orkar nästan inte bry mig längre... Pluggade flera timmar i flera dagar till det förra testet. E- i resultat. Antingen en dålig lärare eller en väldigt dålig elev. Bara det faktum att många ligger på E- eller till och med F kan ju få en att undra lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback