Vissa dagar blir inte som man tror...

Jag vaknade upp idag laddad för mitt tal i skolan! Gick upp vid 7 och övade några gånger hemma, började känna mig rätt så säker på det och det kändes bra att jag skulle få det gjort! Jag hade mycket tid över eftersom jag hade gått upp så tidigt och inte skulle vara i skolan förrän 09.50. Bussen skulle gå vid 08.50. Jag fixade håret, sminket och kläderna. Jag packade väskan och gick ut i hallen för att ta på mig ytterkläderna. Jag tog på mig min vårjacka idag, tro det eller ej! Det kändes så härligt ute! Jag kom på att jag måste ju flytta över alla sakerna från fickorna i min vinterjacka till fickorna i min vårjacka. Jag flyttade över nycklarna, mobilen, läppsylet och....
VAR ÄR MIN PLÅNBOK????!!!!!!
Ja det stämmer, jag kunde inte hitta den. Jag vände ut och in på min jacka, sprang upp till mitt rum och rotade igenom allt. Vände upp och ner på min väska, men den var inte där heller! Jag sa till mamma som hjälpte mig att leta, men ingen av oss kunde hitta den. Mamma bad mig som vanligt att tänka efter när jag såg den sist, vilket var igår när jag betalade bussresan hem från Kalmar. Det kunde väl inte vara så att jag hade tappat den på bussen?
Men jag var ju ute och gick med Ella igår, kunde den ligga där?
 
Klockan gick utan vidare resultat.. Jag hade missat bussen och skulle utan tvekan missa mitt tal... Allting kändes jättesurt! Min plånbok var borta, jag skulle missa hela skoldagen inklusive mitt tal. Jag gick ut och gick samma promenad som jag hade gått igår med Ella, men självklart låg den inte där. Hur skulle jag ha kunnat tappa den när mina fickor var stängda? Enda möjligheten var att jag hade råkat missa fickan på bussen när jag skulle lägga ner den, och i så fall skulle den vara borta...
 
Jag kom hem och ringde till klt och berättade att jag hade tappat bort min plånbok. Han frågade vilken färg den hade och jag svarade att den är svart. Han letade lite först och jag fortsatte att fundera på var den kunde ha hamnat... när han plötsligt sa:
- Ida Johansson ja, ja du, den har vi här. Vi hittade den igår.
Jag trodde helt ärligt att jag skulle ramla baklänges! xD Sån tur man kan ha ibland!!!
 
Visst, jag missade mitt tal och jag missar engelskan + mitt ambassadörsmöte. Det känns bara dumt att gå på det nu när jag är sjukanmäld... Så jag ska åka in till Kalmar, hämta min plånbok och sen åka hem igen :) Får ta mitt tal på onsdag istället. Såklart jag önskar att jag inte hade tappat min plånbok, det hade varit jätteskönt att vara i skolan just nu och vara klar med mitt tal och ha det ur vägen sen. Jag kommer även att strunta i teatern idag och mötet. Jag ska plugga matte istället ^^
 
Usch vilken häktisk morgon! Hade sett fram emot skolan idag ju :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback