Ibland tror jag faktiskt att mirakel finns!

Malin och Mickes katt Louie försvann förra året i april. Han blev utsläppt på morgonen och kom inte in på kvällen. Det var ingen jättestor grej, han hade varit ute länge förut.
 
Följande morgon när han fortfarande inte hade dykt upp började de fundera på vart han hade tagit vägen. De gick ut och ropade och försökte locka med mat utan att han kom.
 
Nästa morgon hade han inte heller dykt upp. De ägnade många utav de följande dagarna åt att leta efter honom, men de kunde inte hitta honom.
 
De började sätta upp lappar och anmälde att han var försvunnen till polisen. Vissa människor ringde och hörde av sig och sa att de hade sett en katt, men ingen var han...
 
Efter ungefär två månader hörde ingen av sig längre. Malin och Micke hade slutat ropa och vi alla förstod att något måste ha hänt. Hans kropp hade inte hittats, så jag antog att en grävling hade tagit honom. Det var min teori, en annan var ju att han blivit påkörd eller råkat ut för något annat. Men att han var vid liv var det ingen som trodde....
 
Idag, nästan 11 månader senare, fick Malin ett samtal. Det var en kvinna som hade hittat en katt och kunnat läsa av öronmarkeringen. Han hade sprungit utanför hennes hus i några dagar. Malin förstod att det inte var Louie, men hon åkte ändå dit....
 

Några timmar senare så fick jag den här bilden av Malin. Jag ringde henne och hon sa att hon nästan hade börjat gråta av glädje när hon såg att det faktiskt var hennes lilla kisse som var inne i kvinnans lägenhet!! Jag blev alldeles tårögd när jag såg bilden, det gjorde verkligen min dag!!
 
Mirakel existerar ibland!
Min kära syster och hennes pojkvän hade tur, och jag är så glad för deras skull och för att Louie är hemma!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det är helt otroligt! Verkligen ett mirakel!! Nu ligger han och sover på soffan efter ca 5 måltider mat :)

2013-02-28 @ 07:38:13
Postat av: Elin

Åh, blir så lycklig när jag läser sånt här! :')

2013-02-28 @ 11:12:00
URL: http://eelins.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback