Kemi-prat..

Hejsan!
Har nu lagt ner nästan 4 timmar på kemin...
Helt otroligt! Det har gått framåt, men det går verkligen inte fort...
Men det känns i alla fall inte helt hopplöst längre!
Jag har hittat en jättebra youtubare som förklarar så att jag fattar! :) Jag har suttit och kollat på hans filmer sammanlagt 1 timme tror jag...
Jag gillar min kemilärare, hon är jättesnäll och väldigt rolig, men jag förstår inte vad hon säger :( Vissa lärare klickar helt enkelt inte med vissa elever, och jag hade otur. Jag var bra på kemi på högstadiet, där jag nästan nådde MVG. Nu kämpar jag för att ens få ett E, vilket är samma sak som dåvarande G. Jag vill ju ha en ändring på det här! Hoppas det blir bättre i tvåan...
Det har kommit så mycket nytt nu i gymnasiet. En massa grejer som vi bara har gått igenom lite snabbt som jag aldrig har hört tidigare, och försöker man då fråga en lärare som förklarar det lite fort så är det inte så lätt att förstå..
Jag ser ju att hon försöker, jag förstår bara inte hennes sätt att förklara. Jag frågar om och om igen utan att fatta, och det är ju ingens fel egentligen. Hon förklarar det på sitt sätt, det är bara det att jag inte förstår det sättet.
Därför är jag så otroligt glad att det faktiskt finns andra lärare som lägger ut videoklipp på youtube som jag kan kolla på. Vissa av dem förklarar precis på det sättet så att jag förstår lite mer i alla fall. Och jag spolar tillbaka och tittar på det igen och igen, till slut förstår jag allt! Jag önskar att jag hade lika lätt för kemi som jag har för tyska och svenska till exempel, eftersom jag tycker att kemi är väldigt intressant. Fysik har jag alltid haft jättesvårt för, men nu har jag fått en lärare som förklarar på ett så otroligt bra sätt! Plötsligt förstår jag mycket mer än i högstadiet, trots att det är mycket svårare nu...
Men hans sätt att förklara kanske någon annan tycker är jättekonstigt, man vet ju aldrig ^^
 
Ville bara dela med mig av mina tankar, eller bara ha en ursäkt för att ta en paus från pluggandet... hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback