Idas älsklingslåtar (A-H)

Eftersom jag ändrar musiksmak lika fort som jag ändrar klädstil och vilka maträtter jag tycker om så tänkte jag att det skulle vara kul att göra några inlägg med mina favoritlåtar just nu. Det finns all möjlig musik som man kan lyssna på, men så finns det de där speciella låtarna som man känner att man älskar! Och det är dem jag kommer lägga upp här. Alla låtarna kommer i bokstavsordning och i det här inlägget har jag med låtarna från A-H. Resten kommer vid ett senare tillfälle ^^
 
1:a gången - En väldigt fin låt. Fastnade för texten eftersom den stämmer på pricken!
 
Africa - Tycker om många låtar från 80-talet. Den här har ett härligt sound!
 
All my life - En sorglig text av mitt älskade band Wasp!
 
Alla vill till himmelen - Riktigt bra text!
 
Always on my mind - En väldigt vacker låt som syftar till hur vi människor är, att man alltid vill ha det man inte har.
 
Angel of music - Från min favoritmusikal The Phantom of the opera. Väldigt enkel och vacker!
 
Another day - Japp, lyssnar fortfarande på Amy Diamond. Detta är en av hennes bästa låtar!
 
Aphrodisiac - Den här texten är urkass, men jag blir ändå så glad av den!
 
Astrologen - Väldigt fin text och härlig melodi!
 
Balladen om herr fredrik åkare och Cecilia Lind - En gammal ballad, men som är tio gånger bättre än den mesta av musiken som görs idag!
 
Bistra voda - Jag har ingen aning om vad de sjunger, men jag älskar melodin!
 
Blind in Texas - En lättsam låt med härlig och rolig text!
 
Breathe - En av de finaste balladerna jag hört!
 
Careless whisper - Har tyckt om den här låten sen jag var liten. Jag tycker om att han relaterar allt till en dans.
 
Clockwork Mary - En riktigt hemsk låt om en ensam person.
 
Den jag kunde va - Väldigt fin text av Mikael Wiehe till Björn Afzelius!
 
Dirty old man - Så otroligt charmig och ändå väldigt sann.
 
Domino - Här är det egentligen bara en klockren mening som fångade mig: No matter what you say, or do, I won't fall like a domino.
 
Don't cry - Jag tolkat detta som att han inte älskar henne längre, men inte vill krossa hennes hjärta. Här kan man lugnt säga att jag känner igen mig...
 
Don't cry your heart out - Den här låten berättar på ett charmigt sätt hur många idioter det finns ute i världen. Jag blir glad när jag hör den, samtidigt som texten är riktigt bra!
 
Don't stop belivin - En låt om tro och hopp som man blir på gott humör av!
 
Down - Haris visade mig den här låten och jag blev helt såld på en gång!
 
Dream on - En låt som min mamma lyssnade på mycket förut, som nu har gått över till mig. Bra text och väldigt svängig!
 
Du och jag mot hela världen - En låt som går att tolka på många sätt, men som förtydligar talsättet att något är lättare sagt än gjort.
 
Efterfest - Ännu en glad låt!!!
 
Eifeltornet - Väldigt svängig och charmig och glad!!!
 
En apa som liknar dig - Riktigt bra text! Det enda negativa med låten är techno-ljudet någonstans i mitten...
 
En händig man - Denna sätter sig på hjärnan och ger en härlig feeling!
 
Eye of the Tiger - Vem kan inte tycka om den här låten???
 
Flickan och kråkan - Så fin text och väldigt enkel låt. Jättebra!
 
Forever free - Riktigt fin och fåordig, men ändå så beskrivande!
 
Forever young - En klassiker! Har alltid älskat den och kommer nog alltid att göra det också!
 
För kärlekens skull - En vacker sommarlåt. När jag hör den här vill jag bara gå ut i den svenska sommarsolen och njuta av livet!
 
Försvinn ur mitt liv - Den här låten kan man relatera till! Väldigt sann och rolig på samma gång!
 
Gangnamstyle - En populär låt som många är väldigt trötta på nu. Men ni måste erkänna, man blir riktigt glad av den!! Om den spelas så kan man inte sitta still!
 
Gimme Gimme Gimme - Gamla Abba lever kvar för mig. Väldigt bra och lättsam text!
 
Girls just wanna have fun - Behöver jag säga något? ;)
 
Gold - Upptäckte denna godingen via min moder. Föll för den direkt!
 
Guldet blev till sand - Åh vad sorglig! Speciellt nät man har sett utvandrarna.
 
Hard to say i'm sorry - Sann och bra text och härlig melodi som fastnar.
 
Have some fun - En urkass låt.. Men jag börjar skratta så fort jag hör den. Därför tycker jag om den något extremt! "She asked if I was singel, I said of course not, and she loved it!" Hahahhahaha!
 
He ain't heavy, he is my brother - Vackert munspel, sång och text!
 
Hellion - Detta gillar vi!!
 
Himlen är oskyldigt blå - Åh så vacker!!! En riktig sommarlåt som jag sjöng på skolavslutningen i 6:an.
 
Hold on to my heart - Vacker kärlekslåt! Hur kan Blackie Lawless fånga alla känslor så bra?
 
Hotta brudar - Testa att sitta still till den här godingen!
 
Här kommer alla känslor - Sån här låt man bara stirrar rätt ut i luften av... Påminner om hur dåligt livet kan vara ibland.
 
Här kommer natten - Jag vet inte riktigt hur man ska tolka den här låten, men jag tycker ändå om den något förbaskat! Miss Li har en sån känsla när hon sjunger.
 
Det var allt ;) Vad många älsklingslåtar jag har... Skulle aldrig kunna välja ut en topp tio lista... För jag gillar alla låtar på olika sätt och av olika anledningar. Men nu om tio år så kan jag minnas vilka låtar jag brukade lyssna på när jag var 16 år :P
 

Kommentarer
Postat av: Mr Awesome

grymt! :)

2013-01-15 @ 01:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback