Liseberg!!! :D

Godmorgon. Klockan är 5 över 11 och jag är jättetrött efter gårdagen. Jag var på Liseberg!!!! :D Som ni kanske fattade när ni läste rubriken. Jag tänkte berätta om hur hela min dag har varit från början till slut. Varsågoda och läs ;)

Jag vaknade 10 över 6 på morgonen. Skit också, jag hade försovit mig!! Jag stressade hela morgonen och hann faktiskt ner till bussen vid 7 tiden. Woho ! :D Och bussen var till och med försenad så den kom typ jättesent. Haha vilken osis xD
När bussen hade kommit satt Emma och Louise, som jag skulle gå med, bredvid varandra. Jag blev jätteglad att jag fick ett eget två-säte. Man får så stor plats då. Hehehe ;D

bussresan dit gick snabbt, men det var ändå segt att sitta där. Ja, jag ser inte direkt road ut på bilden xD

Vid halv 1:

Äntligen framme :D
Men tyvärr öppnade det inte förrän vid 1, så vi stod och köade ett tag. Nu var jag verkligen jättespänd. Jag hade aldrig varit på Liseberg förut och jag hade lovat att åka allt utom frittfall eller höjdskräcken som den hette här ;) Skulle jag verkligen kunna hålla det löftet? Jag som är ganska karusellrädd... fast ändå älskar jag karuseller :D

När Liseberg slog upp portarna och vi hade fixat åkband och sånt skulle vi åka den här:
Jag var otroligt spänd och tyckte att det skulle bli jättekul! Men så i början var det en JÄTTEHÖG uppförsbacke. Jag hade inget problem med det dom fösta 10 sekunderna, sen kom emma och gjorde det värre.
- Ida, du vet väl att det var på den här karusellen, i den här backen, som ena vagnen släppte och åkte bakåt?
Jag blev helt paff. Jag ville inte att vi skulle dö! Plötsligt ville jag bara av. När uppförsbacken var över var jag skräckslagen. Jag ville inte åka karuseller längre, jag ville bara hem!! I resten av lisebergbanan skrek jag som en galning (det gör jag alltid ;)) Men nu var det inte för att det hör till, utan att jag var rädd på riktigt! När den var över var jag så otroligt lättad att inget hade hänt.
- Nu åker vi balder! Sa Emma.
Jag ville inte åka nått mer, men jag hade ju lovat. I kön till balder var jag jättenervös. sen när vi satte oss i vagnen och den började köra upp för en ännu högre uppförsbacke kunde jag inte hålla mig. Jag började lipa! Sen när vi var uppe kändes det bättre. Nu skulle första backen komma. Wiiiiiiiii ! Efter den började jag skratta. Så kul det var!! Sen skrattade jag och skrek (för att det hörde till) i resten av balder. Jag var inte rädd längre :D Jag spelade in när vi åkte balder andra gången, men spola fram typ två minuter ;) för innan det är det bara prat xD Lyssna på det här:


Haha men där skriker jag bara för att det hör till ;) efter det känd ejag mig modig :D Då var resten av dagen jättekul och jag vågade åka allt utom uppsvinget och kanonen åkte jag inte heller eftersom emma påstod att man fick ont i nacken av den :P 

Här åker vi colorado :D





Sen åkte vi hem klockan 10 på kvällen och jag somnade på bussen ;D kom hem mitt i natten strax innan 3. Nu har sommarlovet börjat på riktigt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback