Lite fler bilder från Kreta ^^

 
Lite bilder som jag tog igår och idag ^^ Det är så fint här! Varför bor man inte i ett sånt här land?! :D Fast det skulle kanske bli lite jobbigt efter ett tag. Det är så otroligt varmt på dagarna! Man orkar inte göra så mycket, bara på kvällarna. Jag och mamma ska nog gå och titta lite i affärer ikväll igen som vi gjorde igår ;) Dom säljer gigantiska munkar här som är jättegoda för ungefär 8 kr/st!!!! Åh dom är så goda! :D Ni skulle bli chockade om ni såg hur stora dom är.. Det var så kul idag när vi var och badade. Jag fick för mig att simma väääldigt långt ut och kolla lite hur det såg ut här. Det är ju enda sättet man kan motionera på här^^ Då såg jag en klippa som jag kände mig tvungen att klättra upp på.. heh.. Och där rev jag mig tydligen på något så att det började blöda. När jag kom i land igen så tyckte mamma att vi skulle be om ett plåster. Det blödde ganska mycket, men det var inte alls djupt. Så vi frågade han som ägde efter ett plåster, och han sa att vi skulle störa badvakten, han sitter ändå bara och sover sa han xD Men usch vad pinsamt, det var ju ett jättelitet sår! :S Men han kom ner och såg allvarligt på det och gav mig jod. Sen kom ägaren och frågade mig titt som tätt hur det var med foten. Och varenda gång svarade jag att det var bra. Och likaså varenda gång tipsade han mig om att doppa den i det salta havsvattnet så att det läker fortare. haha herregud, det var ett litet rivsår!!! xD
Jag är fascinerad utav växterna här måste jag säga^^
Jag är känslig mot klorvatten, och likaså är det med det här salta havsvattnet i Medelhavet. Jag måste hålla för näsan och får jag in bara lite i ögonen så svider det. Det är enda nackdelen med att bada här, annars så är det väldigt skönt i vattnet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback