Dagen då Ida ska vara djup..

Jag läste en text på Josses blogg där hon skrev om att hon är trött på alla blickar man kan få från tjejer som granskar en från topp till tå. Jag kom då att tänka på att alla tjejer faktiskt har ett ideal att gå efter.

Långa, smala och ha stora bröst.


Men det är bara kroppen. Ansiktet och håret måste vara felfritt också! Håret ska inte hänga, men inte ha för mycket volym heller!


Jag fick mig verkligen en tankeställare när jag läste Josses text och jag började undra varför det måste vara såhär.?

Jag har nästan ingenting av det där som tjejer ska ha. Jag har absolut inte den perfekta kroppen! Känner man på min mage så kan man känna en chipsmage bukta ut. Jag är absolut inte storbystad. Jag tränar iofs ganska mycket, och det gör att jag har ganska så tjocka lår. Jag har absolut inga smala ben. Min rumpa putar ut och mina höfter är breda. Mitt hår är råttfärgat. Jag har finnar i ansiktet och väldigt fet hy. Trots allt det här, så är jag faktiskt ganska nöjd med mig själv. Jag är en människa, så jag är nöjd med att se ut som en också!

Jag ska inte säga att jag inte bryr mig om mitt utseende, för det gör jag. Jag sminkar mig och jag fixar till håret ganska ofta och jag skulle aldrig kunna gå till skolan i fula kläder! För det är okej att man vill se bra ut, det enda som skrämmer mig är att vissa har för höga krav på sig själv. De gör allt för att gå ner i vikt, till och med svälter sig själva! Jag tycker det är så konstigt hur man kan vara så missnöjd med sig själv.

Jag är inte felfri, ingen är det. Men även om jag kollar mig i spegeln innan jag går ut och tänker "usch vad ful jag är!" så kan jag få en kommentar från någon som säger "Vad snygg du är!". Du står säkert och kollar på en söt tjej och tänker "Åh vad jag vill se ut som henne!" Men har du någonsin tänkt på att den tjejen kanske har tittat på just dig och tänkt samma tanke?

Det är väldigt få som är helt nöjda med sig själva, och jag avundas dom som är det. Nästa gång du får en komplimang, kasta inte bort den då, utan ta till dig vad personen säger om dig! Förstå att du faktiskt ser bra ut. Du är inte för tjock, du är inte för smal. Du är inte för kort eller lång, Du är du, och du är fin precis som du är!

Bara som en liten parentes: Alla killar vill faktiskt inte ha en smal tjej utan höfter och rumpa med stora pattar. Har hört flera som tycker att lite mulligare tjejer är det sötaste som finns. Jag har faktiskt aldrig hört att en kille vill ha en tjej som består av bara skinn och ben..

Tänk på det här nu flickor! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback