Fattar inte varför jag grubblar över detta... Det är ju inte direkt så att mamma har frågat mig om jag vill åka...

En utav mina föräldrars "kompisar" har en dotter som är ett år äldre än mig. Hon är just nu iväg och pluggar i Canada. Och min mamma har sagt att det är ju ett riktigt äventyr och jag håller med. Och nu är frågan om jag vill ge mig in på det äventyret också...? Men kanske inte Canada, jag tänker mig mer någonstans i USA.
 
Det skulle vara så häftigt att vara där ett år och plugga! Lära mig språket bättre och få se nya miljöer, träffa nya människor och lära mig om hur samhället fungerar där, om det är någon skillnad från i Sverige eller inte. Såna där saker man upptäcker när man är där. Jag tycker aldrig att det händer någonting här och jag längtar efter att få komma härifrån och faktiskt få upptäcka det som livet har att ge! Jag längtar efter äventyr, och det känns som att åka iväg till USA ett år är en grej som passar mig prefekt!
 
Nackdelen är ju bara den att jag missar ju ett helt skolår i Sverige, vilket innebär att jag måste gå om ett år då. Jag kommer alltså inte ta studenten förrän jag är 20, så alla mina kompisar som jag har nu kommer sluta skolan medan jag får gå kvar...
Och jag kommer hamna i en ny klass när jag kommer tillbaka, med 97orna. Jag som precis har börjat tycka att vi har fått så bra sammanhållning i min klass och jag har lärt känna många 96or från andra klasser också.
Dessutom kommer jag inte att kunna ta mitt körkort direkt när jag har fyllt 18, vilket jag verkligen ser fram emot att få ta....
 
Så frågan är om jag tycker att det är värt det...
Dessutom, vem är det som säger att det inte händer lika få grejer där som det händer här?
Men ändå...
Tänk om jag skulle få chansen, och inte tog den!
Ett år extra i gymnasiet känns inte som hela världen,
det är bara så tråkigt att alla mina gamla och nya vänner kommer gå ut i arbetslivet/universitet medan jag får gå kvar med 97orna.
Om jag kommer fram till att jag vill så ska jag tjata på mamma och jag ska leta och kämpa för att få åka!!!
Annars får jag vara kvar här ett tag till ;)
Jag kanske inte ens skulle få åka... Vem vet??
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback