Vilken hektisk morgon!

Jag visste sedan flera dagar tillbaka att jag hade en läkartid idag vid 10.00, och sen skulle jag ta den sista dosen av vaccinationen mot livmoderhalscancer vid 10.40. Jag gick upp vid halv nio ungefär, pappa gick en promenad med Ella vid 9 ungefär. Det var en helt vanlig morgon.
 
09.45: Pappa har inte kommit tillbaka med Ella än. Men han kommer säkert vilken sekund som helst.
 
09.47: Jag borde nog ringa pappas mobil och fråga om han är på hemväg.
*ring ring*
Jaha, nu ligger hans mobil i hans jackficka till jackan som hänger i hallen....
 
09.50: Pappa har fortfarande inte kommit tillbaka. Det tar ju 5 minuter att köra till Torsås och det är ju bra om man anmäler sig innan man ska gå in till läkaren. Så egentligen skulle jag ha varit där nu...
Bäst att jag ringer mamma. Hon är ju iväg och jobbar, men jag måste kolla så att det verkligen är rätt dag.
Nähepp, inget svar... Vad ska jag göra nu?!
 
09.52: Nej nu kan jag inte vänta! Jag går till farmor och frågar om hon kan köra mig!
 
09.54: Är farmor inte hemma?!
 
09.55: Men mamma svara då!
 
09.56: (Jag går runt och svär för att jag är så irriterad över situationen)
 
10.00: Nej nu måste mamma svara! Ja äntligen svar! Va, har pappa förmodligen glömt bort det? Nähe, det menar du inte....? Skulle han och jag ha cyklat in till Torsås? Det har inte jag hört... Vad sa du? Ska jag cykla in dit själv så att jag i alla fall hinner ta sprutan? Ja.. det hinner jag väl.
 
10.05: Tramp tramp...
 
10.25: Hej! Jag är Ida Johansson. Jag hade en läkartid vid 10 som jag tyvärr missade. Men jag skulle vaccineras vid 10.40.... Vad sa du? Står det inte att jag har någon tid vid 10? Står det bara 10.40. Hur kan det komma sig? Jaha, var läkartiden igår? Det måste ha blivit något missförstånd... Men... Jaha jag kan få en ny tid! Redan idag? Vad bra! Halv två, okej. Ja, men då går jag och tar sprutan nu. Tack så mycket!
 
När jag kom hem så hade mamma ringt pappa och då hade han insett att han totalt hade glömt bort min läkartid. Han kände sig dum, tills jag berättade att mamma hade tagit fel dag, att jag skulle ha åkt till läkaren igår och tagit sprutan idag. Då blev han väldigt skadeglad och var tvungen att ringa mamma på en gång xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback