Bilderna från Stockholmsresan! (bättre sent än aldrig)

Ja jag kom ju hem för ungefär en vecka sen och först nu lägger jag upp bilderna som vi tog när vi var ute och gick i gamla området... Hehe...
Jag hade i alla fall en jättebra resa och har inget att klaga på :) Det blev lite shopping, bowling, träffar med olika människor, blödande hälar i ett försök till en joggingtur, sena kvällar fulla av skitsnack ute på balkongen, rundtur i Solna centrum, konstiga filmer, god mat, lek och mycket mer!!!
Efter mycket slit kom vi äntligen upp på en sten i skogen bakom vårt gamla hus!!!
 
Men sen måste man ju komma ner också...
 
Här brukade jag ofta sitta och leka med mina kompisar som bodde på samma gata. Kommer ihåg att jag tyckte skogen var så stor... Den är ju jätteliten!! xD
 
I den här lilla backen med den coola sten högst på toppen åkte vi jämt pulka när jag var liten. Nära och bra, men backen är inte alls så stor som jag minns att den var...
 
Vårt gamla hus, fast när vi bodde där var det rött och såg inte så modernt ut.. :D
 
Lekplatsen som låg hundra meter från vårt hus. Så mycket minnen jag har därifrån!
 
Jag älskar att bo på landet, men jag saknar verkligen livet som i hade här i Bromma-trakterna! Det hade faktiskt varit kul att ha bott kvar där även idag. Man börjar fundera på varför vi egentligen flyttade när alla minnen från när jag var liten kommer tillbaka. Jag hade Isa, Elias och Felicia runt mig. Jag hade alltid någon att leka med. Vi hade Magnus och Pia som bodde tvärs över gatan som vi alltid firade midsommar, nyår och valborg med. Det känns som att granngemenskapen var lite större på ett sånt ställe än vad den är här. Hur hade mitt liv sett ut om jag hade bott kvar? Det är en rätt konstig känsla när man börjar tänka så.
 
Jag hade inte alls haft samma liv som jag varit med om nu. Jag hade kanske haft bra kompisar, men inte samma vänner som jag har idag. Jag hade inte ens vetat om att de existerade. Vi hade kanske skaffat en hund så småningom, men inte någon som är precis som Ella. Vi hade förmodligen aldrig skaffat vår förra katt Kajsa, och då hade hon fått komma till andra ägare. Vilket innebär att hon aldrig skulle ha parat sig med grannkatten här i närheten, så våra katter Shaggy och Kerstin skulle aldrig ens ha blivit till. Jag hade nog aldrig skaffat en kanin, och om jag hade det så skulle det inte ha varit Lakriz. Många av de fåren vi har idag skulle aldrig ha blivit till och de flesta av de nya fåren vi köpte in skulle ha varit döda nu. Jag hade gått i helt andra skolor med helt andra lärare. Kanske hade jag varit ett A-barn som kunde gå hur långt som helst, kanske jag hade varit ett F-barn som inte klarat skolan bra alls. Jag kanske inte hade varit den personen jag är idag om vi hade bott kvar. Jag insåg att jag ville bli veterinär när vi skaffade Ella, för att jag tycker så mycket om djur. Hade jag inte insett det annars? Hade jag valt någon annan linje än Naturvetenskap? Det finns så mycket frågor men väldigt få svar. Det enda jag vet är att jag är välidgt nöjd med mitt liv på landet, men jag kommer troligtvis flytta in mot Stockholmstrakterna någon gång i framtiden :) Kanske inte för resten av livet, men ett tag. Man vet aldrig..
 
Nu är i alla fall skolan igång och det känns faktiskt okej :) Är dock fortfarande väldigt skoltrött men hoppas det ordnar sig ändå...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Richmond

Grymma bilder! ser så vig ut på första bilden :O

2013-08-24 @ 22:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback