Sann glädje!

Så många dagar...
Så många veckor...
Som jag har varit tvungen att vara still.
Först inte fått göra någonting, sen fått gå ut och gå korta promenader i långsamt tempo, sen till slut fått börja jogga max 2 kilometer varannan dag, men då fick jag jogga som mest två minuter i sträck och sen gå i minst en minut.
 
Jag är inte tillbaka på banan än. Jag har tappat väldigt mycket kondition, men det går bättre och bättre för varje gång och jag vet att jag kommer få tillbaka den och bli lika bra som innan körtelfebern kom! :) Jag har joggat tre kilometer fyra gånger och de första tre gångerna var det jättejobbigt! Men fjärde gången gick det lättare. Jag har även gjort lite styrka och insett att jag kan faktiskt göra 200 sit-ups på raken och ändå fortfarande 15 armhävningar på tå om jag är envis och har en bra dag :) Jag har även gjort väldigt många rygglyft, så jag har nästan inte alls ont i ryggen längre! :D
 
Idag joggade jag 5 kilometer i ganska bra tempo. Det kändes hur bra som helst!! :) Jag känner hur min inre glädje håller på att komma tillbaka igen, den som man får av träning.
Jag har saknat den här lifsstilen!
Jag är inte samma person när jag inte får röra på mig, jag mår inte lika bra och jag är inte lika glad och sprallig i det vardagliga livet. Det känns så skönt att vakna upp med träningsvärk från gårdagens träning. Äntligen!!! Jag är så pepp på att få tillbaka allt som jag har tappat och bli ännu bättre på allting.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback