Ida tänker... (wow)

Lördagskvällen/natten tillbringades hemma hos Louise tillsammans med Emma! :) Vi hade väldigt roligt när vi kollade på melodifestivalen och alla showerna vi gjorde i 7:an, 8:an & 9:an ;) Gud vilka minnen som dök upp..
 
Man kom plötsligt ihåg vad man tyckte om alla då, och hur mycket de tankarna har förändrats om man jämför med idag. Jag kom plötsligt på att den och den personen umgicks jag jättemycket med då, var är de idag? Hur längesen är det inte jag såg dem? Konstigt att allt kan förändras så mycket på ett par år...
Det känns så långt borta och ändå var det inte så längesen...
 
Vi kom plötsligt på hur kul vi faktiskt hade det i högstadiet. Även om jag trivs väldigt bra i min nya klass så kan jag inte låta bli att sakna framförallt 9:an väldigt mycket. Det var då jag fick de flesta utav de vänner som jag umgås med idag, förutom Amanda, Louise och Emma som jag har hängt ihop med sen i 7:an. Vi hittade varandra på en gång! Amanda har jag ju varit med sen vi var små ^^
 
Men vi i tjejgänget, vi skapade någon speciell humor på något sätt. Vi hade våra interna skämt som jag inte kan berätta för någon annan. Det var så otroligt mycket enklare att skaffa nära kompisar när man var 13 än när man är 16. Det går ju, men det tar så otroligt mycket längre tid! Men egentligen var de tre nästan de enda kompisarna jag hade i 7:an och en bra bit in i 8:an...
Så på det sättet har gymnasiet börjat mycket bättre. Tycker redan att man känner alla från klassen och de flesta från den andra klassen, plus några andra människor från andra program.
 
I 7:an skapades också ett populärt gäng direkt när vi började. Jag kommer ihåg att man hade en sån otrolig respekt för dem! När de pratade med en kände man sig jättespeciell xD Något sånt gäng tycker inte jag att vi har nu, tack och lov!! Det var bara jobbigt ju...
Dessutom var det en massa drama i 7:an. En massa skitsnack och alla skulle verkligen trycka ner alla! Så är det inte heller nu, vilket jag också tackar för!
 
Jag är jättenöjd med gymnasiet än så länge, men jag kan ändå inte låta bli att sakna högstadiet lite.. Vi hade ändå väldigt kul!
 
Men vad härligt det är att slippa slöjd!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback