Polenfärjan!

En hel helg utan en enda sovmorgon...
Tack och lov är vi lediga på tisdag! Då ska jag verkligen passa på att sova ut.

Den här natten har jag nog sovit ungefär fyra timmar, men det har utan tvekan varit värt det! Vi har haft det jätteroligt på färjan och det överträffade mina förväntningar med stora steg. Vi hade det bra hela tiden och det kändes aldrig drygt att vara ombord som jag trodde att det skulle göra. Jag visste ju att vi skulle vara fast på en båt i 24 timmar... Jag tänkte: Hur mycket finns det att göra egentligen?
Det kändes som att vi skulle bli lite uttråkade, men det hände inte alls!
Ångrar dock att jag inte tog mer kort, men jag tänker inte på det så mycket längre :/
Vi gick upp 06.00 på morgonen på lördagen och farmor körde oss till Karlskrona där vi hoppade på färjan som avgick 09.00. Det första vi gjorde var att äta en riktigt god frukostbuffé! Dom hade verkligen allting där. Ska jag ändå komma med ett litet klagomål så var kaffet alldeles för svagt, men det var nog det enda dåliga.
 
Vi besökte också båtens spa som hade jacuzzi, bastu, roliga duschar och avkopplingsrum. Dessutom var det längst fram i fören och nästan högst upp i båten. Vid den ena jacuzzin fanns ett stort fönster så att man såg direkt ut. Det var riktigt häftigt att sitta där!
Vi besökte också några barer som fanns ombord och pappa skaffade lätt nya vänner, haha. Mest pollcaker men även en del svenskar. Middagsbuffén var liksom frukosten jättegod! Dock var jag inte så hungrig när den serverades, vilket gjorde att jag inte ens hann smaka på allting innan jag blev mätt.
 
Runt 10.30-tiden gick vi till färjans nattklubb och umgicks med några roliga (konstiga) människor och dansade. Det var helt dött ute på dansgolvet när vi kom dit, men mamma körde upp mig för att bugga till låten Tusen och en natt. Det var väl roligt, förutom en liten detalj: Att jag inte kan bugga, eller dansa över huvud taget xD Det var hemskt när alla människor stirrade på oss, men jag kommer nog aldrig träffa dom igen så det är lugnt nu ^^ Senare kom fler människor upp på dansgolvet, men vi dansade inte jättemycket mer.
Vi gick och la oss runt 2-tiden.
 
Sen vaknade vi klockan 6 och klockan 8 var vi tillbaka i Karlskrona!
 
Måste bara visa mina fynd i det bästa som finns på båten... Taxfree-butiken!!!!!! Hittade en del saker. Känns just nu som att jag har godis för flera månader framöver xD Men jag köper hellre mycket på en gång när det är billigt än lite i taget när det är svindyrt. Med tanke på hur mycket konserveringsmedel godis har i sig borde det inte bli gammalt i första taget. Man kan ju alltid spara :)
Sura Winegummi 800 g
 Toffifee med 48 bitar istället för 15 som det normalt brukar vara. (Motsvarar lite mer än 3 paket)
2 st Toblerone 400 g
(Ett måste när man åker färja. Speciellt nu när det var halva priset jämfört med priserna i butiken)
Puder från Max Factor
 Lady Gagas parfym
 

Vill gärna göra något liknande snart igen!
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback